O PODJETJU

Splošno

Naziv podjetja: Avtobusna postaja Ljubljana d. d.

Skrajšano ime: AP Ljubljana d.d.

Sedež: Trg OF 4, 1000 Ljubljana, Slovenija

Kontakt - vozni red in cene vozovnic

Info center (samo iz SLO omrežja): 1991

Info center e-pošta: narocanje@ap-ljubljana.si

Kontakt - avtobusna postaja

Telefon (centrala): +386 (0)123 44 600

E-pošta avtobusna.postaja@ap-ljubljana.si

Za medije: avtobusna.postaja@ap-ljubljana.si

Poslovni podatki

Identifikacijska številka za DDV: SI53393350

Matična številka: 5107776

IBAN: SI56 0430 2000 0582 275

BIC (SWIFT): KBMASI2X

Sklic 34. skupščine - 21. 5. 2025.

Cenik storitev

Cenik storitev AP Ljubljana d.d.

Cenik vozovnic v mestnem in integriranem potniškem prometu (Ljubljanski Potniški Promet, lpp.si).

Splošni pogoji poslovanja

Splošni pogoji AP Ljubljana d.d.

Splošni pogoji spletnega nakupa vozovnic podjetja COMUTO PRO (BlaBlaCar Bus).

Splošni pogoji spletnega nakupa vozovnic Nomago Intercity.

Splošni pogoji izvajanja prevozov v sistemu enotne vozovnice in uporaba enotne vozovnice (Družba za upravljanje javnega potniškega prometa, dujpp.si).

Avtobusna postaja Ljubljana
ODPIRALNI ČAS
Prodajno-informacijska mesta
PON - PET:
5:00 - 22:30
SOB:
5:00 - 22:00
NED in prazniki:
5:30 - 22:30
INFO center
PON - PET:
7:00 - 20:00
SOB:
8:00 - 20:00
NED in prazniki:
8:00 - 16:00
Prometna pisarna
PON - PET:
5:00 - 23:00
SOB:
5:00 - 23:00
NED in prazniki:
5:30 - 23:00

NAŠI PARTNERJI

ARRIVA, D. O. O.

NOMAGO, D. O. O.

LJUBLJANSKI POTNIŠKI PROMET, D. O. O.

BlaBlaCar Bus

AVTOBUSNI PROMET MURSKA SOBOTA, D. D.

MPOV, D. O. O.

FS, D. O. O.

ROK JAKLIČ, S. P.

ZGORNJI ZAVRATNIK, D. O. O.

POHORJE TURIZEM, D. O. O.

JOSIP ŠAMU, S. P.

POLIKARP KASTIGAR, S. P.

RANCAS, D. O. O.

FLIXBUS

EUROPA BUS, D. O. O.

BOSNAEKSPRES, D. O. O.

RADIKA PREVOZI, D. O. O.

MEDATURS HAKIJA KAZIČ, S. P.

NIŠ EKSPRES AD NIŠ

RANCAS, D. O. O.

KANI-BUS, D. O. O.

GLOBUS TRANS KONDIČ DRAGO, S. P.

UNION IVKONI LTD

GLOBTOUR, D. O. O. MEĐUGORJE

FLORENCIJA BUS-SOFIJA EOOD

BODRA, D. O. O.

EURO PETROL OIL, D. O. O. ZVORNIK

RULE-TURS D. O. O. - IMPORT SKOPJE

PTTP DOMUZ TRANS

N. P. ZHITIA-TURIST

TEUTA TOURS SH. P. K.

HISAR TURIZAM SKOPJE DOOEL

LASTA

TRANSPRODUKT

KAHRIĆ PREVOZ

CENTROTRANS

Zgodovina avtobusne postaje

V srcu mesta, med hrupom motorjev in šumom potnikov, stoji stavba, ki je že desetletja tiha priča urbanih sprememb. Ljubljanska avtobusna postaja je več kot le tranzitna točka – je spomenik časa, prostor poslovanj in srečanj, odhajanj in vračanj. Skozi njene hodnike so se sprehodili milijoni potnikov, vsak s svojo zgodbo, vsak s svojim ciljem. Danes se oziramo v preteklost te ikonične stavbe, ki je kljub napovedim o selitvi in prenovah ostala trdno zasidrana v kolektivnem spominu prebivalcev glavnega mesta.

Avtobusna postaja Ljubljana je skozi desetletja svojega obstoja doživela vzpone in padce, obdobja slave in zanemarjanja, vedno pa je predstavljala vitalno povezavo prestolnice z ostalimi deli Slovenije in Evrope. Njena zgodovina je prepletena z zgodovino mesta samega – skupaj sta rasla, se spreminjala in se prilagajala novim časom. V tem članku se bomo potopili v bogato preteklost te pomembne prometne točke, ki je mnogo več kot zgolj funkcionalni objekt.

Od skromnih začetkov do modernistične ikone

Zgodba ljubljanske avtobusne postaje sega v čas po drugi svetovni vojni, ko je rastoča prestolnica potrebovala urejeno vstopno točko za vse večje število avtobusnih povezav. Pred gradnjo današnje postaje se je avtobusni promet odvijal na več lokacijah po mestu, kar je povzročalo zmedo in neučinkovitost.

Ideja o centralni avtobusni postaji se je začela resneje razvijati v petdesetih letih prejšnjega stoletja, ko je Ljubljana doživljala hitro urbanizacijo in modernizacijo. Takratne oblasti so prepoznale potrebo po sodobnem prometnem vozlišču, ki bi služilo kot vstopna točka v mesto in omogočalo učinkovito povezavo z drugimi kraji.

Leta 1961 so razpisali arhitekturni natečaj za novo avtobusno postajo, ki naj bi stala na območju ob Trgu Osvobodilne fronte, blizu železniške postaje. Zmagovalni projekt je predstavljal vizijo modernistične arhitekture, značilne za tisto obdobje – funkcionalno zasnovo s čistimi linijami in poudarkom na uporabnosti.

Rojstvo moderne postaje

Gradnja objekta se je začela leta 1963, slovesno odprtje pa je potekalo 10. septembra 1964. Nova avtobusna postaja je predstavljala pomemben korak v razvoju javnega prometa v Ljubljani. Zasnovana je bila kot dvonadstropna stavba s pokritimi peroni, čakalnico, gostinskimi lokali in poslovnimi prostori. Njena modernistična arhitektura je odražala duha časa in tehnološki optimizem šestdesetih let.

Postaja je že od začetka služila kot pomembno vozlišče medkrajevnega in mednarodnega avtobusnega prometa. V prvih letih obratovanja je dnevno sprejela več sto avtobusov in tisoče potnikov, ki so potovali po Sloveniji in v sosednje države.

Zlata doba in družbene spremembe

Sedemdeseta in osemdeseta leta so predstavljala zlato dobo avtobusne postaje Ljubljana. V času, ko je avtomobil še vedno predstavljal luksuz za mnoge državljane, je bil avtobusni prevoz ključna oblika mobilnosti. Postaja je bila ves čas polna življenja – delavci na poti v službo, študenti, ki so se vračali domov za vikend, turisti, ki so raziskovali Jugoslavijo.

V teh desetletjih je postaja doživela tudi prve pomembnejše prenove in razširitve. Dodali so nove perone, posodobili informacijski sistem in izboljšali udobje za potnike. Okolica postaje se je razvila v živahno urbano središče s trgovinami, gostinskimi lokali in storitvenimi dejavnostmi.

Ob postaji so se razvijale tudi pomembne zgodbe vsakdanjega življenja. Bila je prostor čustvenih prizorov – solzavih poslavljanj in veselih snidanj. Za mnoge prebivalce podeželja je predstavljala prvi stik z glavnim mestom, za Ljubljančane pa izhod v širni svet.

Izzivi tranzicijskega obdobja

Padec socializma in osamosvojitev Slovenije sta prinesla velike spremembe tudi za avtobusno postajo. Devetdeseta leta so zaznamovale gospodarske težave, zmanjšanje avtobusnih povezav in porast osebnega prevoza. Število potnikov se je zmanjšalo, postaja pa je začela kazati znake zanemarjanja.

Hkrati je v tem obdobju prišlo do pomembnih lastniških sprememb. Proces privatizacije je vplival tudi na upravljanje postaje, ki je prešla iz družbene v zasebno last. Novi lastniki so se soočali s številnimi izzivi, od vzdrževanja zastarelega objekta do prilagajanja novim tržnim razmeram.

Avtobusna postaja v novem tisočletju

Z vstopom v novo tisočletje se je začelo obdobje razprav o prihodnosti ljubljanske avtobusne postaje. Stavba, ki je bila zasnovana za potrebe šestdesetih let, je postajala vse manj ustrezna za sodobne zahteve. Pojavljale so se ideje o selitvi na novo lokacijo ali o temeljiti prenovi obstoječega objekta.

Leta 2006 so predstavili prve konkretne načrte za gradnjo nove avtobusne postaje v okviru projekta Emonika, ki naj bi združil železniško in avtobusno postajo v sodobno prometno vozlišče. Vendar se je projekt zaradi različnih razlogov, od finančne krize do zapletov z investitorji, vedno znova ustavljal.

Medtem je obstoječa postaja doživela več manjših prenov, ki so nekoliko izboljšale pogoje za potnike, vendar niso rešile temeljnih težav zastarele infrastrukture. Kljub temu je postaja ostala ključna prometna točka, kjer se dnevno srečujejo prebivalci Slovenije in tuji obiskovalci.

Sodobni izzivi in vizije prihodnosti

V zadnjih letih se je avtobusna postaja Ljubljana znašla na razpotju. Po eni strani predstavlja del kulturne dediščine mesta in neprecenljiv kos urbane zgodovine, po drugi strani pa ne ustreza več sodobnim standardom javnega prevoza.

Najnovejši načrti za prenovo območja vključujejo ambiciozno vizijo nove, sodobne postaje, ki bi bila del večjega urbanega razvoja. Projekt nove Emonike gradnjo spremljajočih komercialnih in stanovanjskih objektov, gradnja železniške in avtobusne postaje pa spada v projekt Potniškega centra Ljubljana.

Avtobusna postaja ni zgolj tranzitna točka

Ob pogledu na polstoletno zgodovino ljubljanske avtobusne postaje je jasno, da je njen pomen presegel zgolj funkcijo prometnega vozlišča. Postala je del kolektivnega spomina mesta, prostor, kjer so se pisale osebne in skupne zgodbe.

Za številne generacije Slovencev je avtobusna postaja Ljubljana predstavljala simbol mobilnosti, svobode in povezanosti. Bila je izhodišče za potovanja, odkrivanja in nove začetke. Obenem je bila priča družbenim spremembam, od socializma do kapitalizma, od Jugoslavije do samostojne Slovenije, od izolacije do globalne povezanosti.