Pojasnilo na pojasnilo Ministrstva za infrastrukturo, z dne 17. 9. 2020

pon, 21. Sep 2020 | Novice

MzI v pojasnilu zavaja in očitno ne razume sistema javnega potniškega prometa, rezervacijskega sistema in želja potnikov. Pojasnilo – povezava. Predvsem pa ponovno ne podaja nobenega predloga rešitve problema prezasedenosti avtobusov.

Mzi pravi, da rezervacijski sistem ni združljiv z naravo javnega potniškega prometa (JPP). Odgovor:

Zakon o prevozih v cestnem prometu: Javni prevoz je prevoz, ki je pod enakimi pogoji dostopen vsem uporabnikom ali uporabnicam prevoznih storitev in se izvaja v komercialne namene.

Rezervacijski sistem je dostopen na fizičnih lokacijah – avtobusnih postajah in na spletni strani in dostopen vsem, pod enakimi pogoji in se izvaja v komercialne namene. Glede na to, da nepremišljena uvedba brezplačnih vozovnic od potovanj odvrača redne potnike zaradi omenjenih problemov (na avtobusni postaji dobivamo pisma potnikov, ki govorijo o tem), predstavlja rešitev rezervacijski sistem, korak naprej. Sami ponovno nimajo ideje kako rešiti nastalo situacijo in očitno čakajo na kakšno hujšo nezgodo. Potniki sami so že desetletja navajeni na možnost rezervacije sedežev in avtobusna postaja zagotavlja potnikom omenjeni produkt ves ta čas, na željo potnikov.

Pravijo, da so omogočili uporabo katerega koli prevoznega sredstva in katerega koli prevoznika na posamezni relaciji. Odgovor:

Gre za zavajanje. Vsak potnik pred potovanjem preveri vozni red, se odloči za dan in uro odhoda in tako izbere, vnaprej prevoznika. Poleg tega imata v Sloveniji dva največja prevoznika 80% delež prometa izvajanj avtobusnih linij, tako da velike konkurence ni. Glede na to, da so upokojenci potovali že pred uvedbo brezplačnih vozovnic in da sami povprašujejo po rezervacijah sedeža, kot vsi potniki že desetletja, so seveda pripravljeni plačati izredno nizek znesek rezervacije. In ker o rezervacijah govorimo predvsem na daljših relacijah, predstavlja znesek 1,5 EUR (lahko bo tudi manj) minimalen strošek. In tako samo do 10 ali manj odstotkov cene prevoza, ki je za približno 600.000 oseb sedaj brezplačen.

Pravijo, da sistem rezervacij ne rešuje problema premajhnih kapacitet. Odgovor:

Delno res in prva stvar, ki so jo izpostavili po našem nagovarjanju in prevoznikov. Delno res pa zato, ker rezervacijski sistem prikaže prevozniku vnaprej ali bo avtobus zaseden ali ne in mu omogoča uvedbo dodatnega avtobusa na liniji. Prav tako preprečuje prerivanja, pretepe, žaljenja in nezadovoljstvo z javnim potniškim prometom.

O rezervacijskem sistemu govorijo kot o dodatnem bremenu. Odgovor: Večina ljudi preživi pred televizorjem več kot 2 uri na dan in z mobilnim telefonom v roki po še več ur na dan. Rezervacijo pa je kot rečeno mogoče urediti prek mobilnega telefona, spletne strani ali na avtobusni postaji. Postopek rezervacije ni dolgotrajnejši od minute.

Splošen primer razlage sistema javnega potniškega prometa, kot si ga razlaga MzI:

Primer: če bi v vseh drugih segmentih družbe sistem deloval kot si ga zamišlja MzI, bi en mesec pred predstavo v operi kupili vstopnico in si ”zagotovili sedež” potem pa bi ob prihodu pred opero ugotovili, da je polna ali pa da si morate svoj sedež zagotoviti drugje kot ste želeli in s prerivanjem.

Očitno je, da MzI ne razume javnega potniškega prometa na način kot potniki, ki želijo potovati na enostaven in varen način ter deležniki, ki v njem vsakodnevno delujemo. Zato jih ponovno pozivamo, da si pustijo predstaviti rezervacijski sistem ali sistem potrditve prevoza (možna različna poimenovanja, tudi v letalskem prevozu je potrebno potrditi let) in vse možnosti, ki jih ponuja. Dejstvo je, da nekdo z mesečno vozovnico seveda ne bo plačal rezervacije, ko se bo vračal iz službe ali šole. Glede na različne kategorije potnikov in vozovnic bo rezervacijski sistem ali sistem potrditve prevoza upošteval posebnosti.

Avtobusna postaja Ljubljana in prevozniki ne želimo biti v sporu z ministrstvom temveč jim želimo pomagati. Upamo, da bodo to sprevideli in da bomo še pred oktobrom našli rešitev v dobro potnikov, prevoznikov in ostalih deležnikov javnega potniškega prometa.

Prerivanja, nezadovoljstvo z javnim potniškim prometom in problemo prezasedenosti avtobusov:

Slovenske novice: klik.

24ur: klik.

Najdi svojo povezavo